UPC… nee ik bedoel !%$#$ Ziggo !

, , 1 Comment

Ik ben een zeer tevreden UPC klant. “Vroeger” deed mijn ex-vrouw de administratie, ik heb geen idee welke provider we toen gebruikten. Da’s niet seksistisch. Ik hing toen niet online want Internet bestond nog niet in enige serieuze capaciteit en ik keek weinig tot geen televisie. Na onze echtscheiding werd ik UPC klant. Ik ging toen ook meer remote werken, vanuit huis, op de bank, in de keuken, of op balkon. UPC was geweldig. Ik kwam zelden bij mijn modem in de buurt. Ik heb jarenlang zo’n totaalpakket gehad en dat was top.

Mijn ex was een tijdje de Personal Assistant (PA) van de directeur van Chello (dochter van UPC) en ze verdiende een bak met geld en vond het een prima bedrijf.

Ik heb gewoond in de Zaanstreek en Amsterdam-West. Altijd prima Internet.

Daar is per 2016 helaas een einde aan gekomen. Aanhoudende problemen met connectiviteit, snelheid en haperende diensten.

UPC bestaat niet meer, da’s nu Ziggo.

Een buurjongen van mij werkte jarenlang voor UPC. Hij was een Unix systeembeheerder. Hij werd eruit gewipt samen met de rest van z’n collega’s. Alle systeembeheer werd verhuisd naar India (net als bij mijn eigen werkgever) want da’s ehm… nou “beter”, natuurlijk en “nodig” ook. Voor de buurjongen was dat allemaal natuurlijk niet beter en beslist niet nodig ook want hij vond werken daar hartstikke leuk en woonde net als wij in een hele dure vrije-sector flat en dat betekent gewoon keihard verhuizen.

Het UWV betaalt minder dan hetgeen een Senior Systeembeheerder van voorheen UPC, nu Ziggo, krijgt.

Onze straat kent 2 verdeelhuisjes. Het grote verdeelhuisje op de speelplaats heeft recentelijk een heuse upgrade gekregen. Wij kregen een hele mooie brief, want email is vreselijk ouderwets en saai. In de brief stond dat wij dikke bofkonten waren. Ziggo “verbetert voortdurend” hun netwerk en ditmaal was onze straat aan de beurt. Het zou allemaal weinig werk zijn, 1-2 dagen vanaf ‘s morgens vroeg en dan vanaf de middag gewoon weer Internet. Dat pakte heul anders uit. Haperend en waardeloos Internet dik 2 weken lang en diverse leuke Ziggo mensen rondom dat verdeelhuisje – beetje koffiedrinken, beetje het gemopper van buurtbewoners aanhoren.

Als je Ziggo belt – via een 0900 nummer op je mobiel want je telefoon doet het niet want er is geen Internet – krijg je te horen dat er “een storing” is en dat je online via Ziggo punt NL schuine streep storingen kunt zien wat of hoe. Daarna vertellen ze je dat “Ziggo klanten gratis bellen via 1200″. Beide zijn totale nonsens. Er is geen Internet dus ik kan niets over storingen online uitvinden en ik kan niet gratis bellen met 1200 want er is geen Internet.

Sinds al die “verbeteringen” aan dat netwerk is het een rampzalig drama. Alsof je Internet aan het gebruiken bent in een ontwikkelingsland. Modem reset minimaal 1x per dag, valt uit en doet … allerlei leuke onvoorspelbare dingen. We kregen een nieuw modem, maar dat betekende helaas 4 dagen geen telefoon want “zo’n modem moet een tijdje wennen”. Ik gok zo’n 11 storingen / uitval in de afgelopen 4 maanden, veelal op tijden dat Ziggo niet te bereiken is (weekend, ‘s morgens heel vroeg).

Vanmorgen was het weer raak. Ditmaal kwam er iemand leuk knutselen aan het andere verdeelhuisje, de kleinere onder de flat. Opnieuw een vreselijk aardige jongen. Opnieuw klagende buren. En opnieuw een gillende tiener die er “echt niets meer” van begrijpt.  Helaas biedt geen andere provider de snelheden die Ziggo biedt in deze postcode dus opzeggen en switchen zit er niet in. Ik ben de ellende zo vreselijk zat. Ik zat vandaag vanaf 3u ‘s morgens tot 11u ‘s morgens helemaal zonder Internet. Da’s echt niet normaal meer.

Ik ben gaan bellen en gillen en ga switchen naar Ziggo Zakelijk – kost maar een klein beetje meer. Een zakelijk abonnement lost niks op. Als de verdeelkastjes haperen krijg je kut- of geen Internet. De aard van je abonnement heeft daar geen enkel effect op. Waarom dan toch switchen?

Ik ga Ziggo aansprakelijk stellen voor de uren die we offline zijn en enige kosten die ik maak (gemist werk) doorberekenen. Ik ben er gewoon klaar mee. Dit is contractbreuk. Ziggo levert gewoon niet de kwaliteit diensten die men zou moeten leveren…. en ik ben het zat om via een 0900 nummer met mensen met een zachte “G” te praten.

Ik woon in Amsterdam.

Niet in een klein kutdorp op 1 van die vervelende eilanden.

En ik woon ook al niet in Ghana.

Ik wil vier-en-twintig (24) uur per dag, zeven (7) dagen in de week online.

Mijn boodschap aan Ziggo?

Your network fucking sucks. 

Go.
Fucking.
Fix.
It.
Monkeys !
Share