Stop De Verregaande Islamofobie Van Ziggo!

, , Comments Off on Stop De Verregaande Islamofobie Van Ziggo!

Kent u Ziggo?

Wij zijn ruim een half jaar geleden naar een Ziggo Zakelijk abonnement gegaan.

Sindsdien is ons internet, zo mogelijk, nog veel kutter geworden.

Ziggo is ondertussen gefuseerd met Vodafone.

Het is nu – met recht – een miljardenbedrijf.

Die miljarden zijn goed nieuws, want dat betekent werkzaamheden aan het netwerk, om de kwaliteit te verbeteren.

Bij ons valt Internet minimaal eens per week compleet uit. Dat betekent dat wij, en veel van onze buren, niet meer online kunnen. Ik kan niet werken, we kunnen niet bellen en kinderen kunnen niet online hangen of hun huiswerk maken. Sinds de problemen begonnen in april 2016 heeft Ziggo NIETS gedaan om de problemen op te lossen.

Waarom niet?

Nou… wij zijn geen dure investment bank of advocatenkantoor aan de Zuidas.

Wij wonen in een volkswijk in Amsterdam Nieuw West.

Nieuw West

In Nieuw West wonen vooral mensen met een migratieachtergrond.

Moslims.

Wij zijn het enige witte gezin in 5 huizenblokken.

Alle mensen die hier wonen zijn Moslim.

Dat noem je diversiteit vieren.

Celebrate Diversity

Als er netwerk problemen zijn in Amsterdam Zuid, of op de gracht, of inderdaad aan de Zuidas?

Dan gaan de superslimme en toegewijde specialisten van Ziggo als een gek aan het werk om die problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Dat doen ze echter, sinds april 2016niet in Amsterdam Nieuw West.

Waarom niet?

Vanwege Islamofobie.

Nod Yes Icon

Ziggo is een afschuwelijk racistisch, rechts-reactionair, xenofobisch bedrijf.

(Men wil het liefst terug naar 1950 red.)

Zullen we wat hoofdrekenen?

Laten we even zeggen dat we eens per twee weken plat liggen, per storing, zo’n 3-4 uur lang.

Dan doen we 52 weken gedeeld door 2.

Da’s 26 en vervolgens doen we dan 26×3=78.

Stel je eens voor… je bent een hosselende ZZP’er en je werkt vanuit huis (zoals een kleine anderhalf miljoen mensen doen red.). Je “mist” dan dus 78 uur werk in een jaar, minimaal. Dat werk moet je dan op andere tijden (‘s nachts of in het weekend red.) inhalen, anders lopen je klanten weg. Dus je moet minimaal 78 uur per jaar redderen en schipperen waardoor je weer andere dingen mist danwel uitstelt. Als ik 100 euro per uur reken? Dan is Ziggo ons minimaal 7800 euro aan schadevergoeding schuldig. Als je wat meer per uur verdiend, of met z’n tweetjes werkt, of zowaar personeel (op oproepbasis) laat langskomen om samen te werken? Dan is het een nog veel heftigere strop.

Kent u veel hosselende ZZP’ers die het zich kunnen veroorloven om 7800 (en meer) euro aan inkomsten te missen?

In werkelijkheid is de schade vele malen ernstiger.

We hebben Ziggo dan ook hoofdelijk aansprakelijk gesteld en gezegd dat we schadevergoeding willen.

Men liet ons eerst weten dat men bezig is met een blijvende oplossing voor de problemen.

Wij klagen al over die problemen sinds minimaal april 2016, maar vanwege al die Islamofobie lukte het Ziggo niet eerder om monteurs langs te sturen.

Die kwamen pas langs in juni 2017, zo'n 14 maanden te laat.

Het is voor Ziggo, door al die Islamofobie, gewoon heel moeilijk om echt te luisteren naar hun klanten.

Als je in de verkeerde postcode woont of werkt?

Als je in een meer etnische, meer multiculturele, meer diverse en stadse enclave woont?

Dan word je door Ziggo niet serieus genomen.

Shaking No Emoticon

De klachtenfunctionaris die zich met dit drama bezighoudt liet ons vlak voor het weekend weten: “Het is niet opgelost met twee weken”. Het is namelijk altijd zinvol om aan je klanten kenbaar te maken wat er allemaal niet gebeurt. De medewerker in kwestie is een vriendelijke jonge vrouw. Zij en ik gaan niet met elkaar daten, we gaan niet zoenen, we gaan niet samen op vakantie, we gaan niet samen een taart bakken, ze gaat niet mijn vriesvak ontdooien en schoomaken, ze gaat geen nieuwe gordijnen betalen, ze gaat niet samen met ons naar Duinrell en zo kan ik eindeloos (fokking red.) doorgaan. Die aardige mevrouw weet – net zo goed als ik – vast nog veel meer dingen op te noemen die allemaal, stuk voor stuk, niet zullen gaan gebeuren.

Mensen uitleggen wat er niet gaat gebeuren is echt superdom.

Als ik mijzelf aan iemand voorstel?

Dan zeg ik altijd gewoon mijn naam.

Als ik voor Ziggo zou werken?

Dan zou ik zoiets zeggen als: Ik heet geen Henk, geen Peter, geen Jan, geen Daphne, geen Lotte, geen Ibrahim, geen Volkert en zo kan ik opnieuw (fokking red.) eindeloos doorgaan.

Ze wist ons tevens te vertellen: “U mag naar een andere provider”.

Oh mag dat?

Thank You Sign

Hier zijn echter geen andere providers die behoorlijk Internet, bellen en televisie bieden.

En met een kind, werkend vanuit huis, heb je echt alledrie nodig.

Ziggo is monopolist in deze postcode.

Dat noem je “free and informed consumer choice”.

(En diversiteit red.)

Gisteren was een hele bijzondere dag.

Twee storingen.

De eerste duurde van 04:45 t/m 10:30 ongeveer.

Da’s dik 5 uur outage.

De tweede storing duurde van 17:45 tot een uur of 21:30.

Nog eens bijna 4 uur outage.

In totaal waren we dus 9 uur lang offline.

En de meeste mensen zijn slechts 12 uur functioneel wakker.

Je zou haast denken dat dit inmiddels enige spoed verdient.

Maar dat lukt dus niet, vanwege al die Islamofobie.

islamophobia

Bij de volgende storing ga ik niet meer de technische dienst van Ziggo bellen.

Dat heeft geen enkele zin.

De volgende keer bel ik het Meldpunt Discriminatie.

Bij de tweede storing wierp ik mijn beide handen richting plafond: “I have given a name to my pain“!!! Ik schreeuwde het uit. “Tell me, what is it, tell me damn it“, riep mijn dochter terug. Ik stond op en brulde onheilspellend: “It’s Ziggooohhhho hohohoho“. De kleine kabouter vliegt overeind, en rent boos ‘r kamer in “Oh niet fokking weer he?”. Ik hoor ‘r tikken in de gang… “Geen fokking internet”. Ze stormt de kamer weer in, doet boos de televisie aan en ploft neer in een luie stoel, helemaal boos.

"Ziggo moet ons gratis shit geven, Papa, echt!".
"Dit is fokking derde wereld internet".

Islamofobie richt vooral bij jonge kinderen veel schade aan.

Nod Yes Icon

Share