SlimK1nd Maakt De Balans Op (“Je Moet Meteen Poepen”)

, , Comments Off on SlimK1nd Maakt De Balans Op (“Je Moet Meteen Poepen”)

We gaan verder met SlimK1nd Lifestyle, towards a more healthy and wholesome you.

Ik ben nu een volle maand aan het trainen, vanaf 2 januari; krachttraining en fitness op zo’n exercise bike. Na een volle maand wordt het tijd om de balans op te maken.

Ik ben erachter gekomen dat het belangrijk is om rustdagen te nemen. Je kunt uiteraard iedere dag, meermaals per dag trainen, maar dat kost veel tijd en het is slopend. Ik probeer daarom 1 dag per week rust te nemen en helemaal niks te doen. Da’s lekker voor je spieren en de volgende dag kun je er dan weer vol tegenaan. De overige 6 dagen gaan waanzinnig goed. Ik zit nu aan zo’n 1500-2000 krachtoefeningen. Ik sta op en ga direct aan de slag met de kettle bell. Ik doe die krachtoefeningen zittend in hurkzit. Op die manier til je vanuit je buik en je onderrug, terwijl je het bovenlijf (biceps, schouders, armen) traint. Na een volle maand ben ik nu (vrij gemakkelijk) in staat om zo’n 1000 krachtoefeningen, in sessies van 100, te doen zonder enig ontbijt, koffie, of drinken. Daarna drink ik wat sap en doe 500 onderlijf oefeningen met die weerstandsbanden. Daarna duik ik de douche in. Als ik mij dan echt lekker voel doe ik er nog eens 1000 oefeningen bij, waarvan 500 bovenlijf en 500 onderlijf. Ik ben dan zo’n 2 tot 2,5 uur zoet. Het grootste probleem is tijd. Om een dergelijk regime af te werken, moet je echt om 4:30 beginnen, want anders krijg je de kinderen niet uit bed en naar school.

Het fijne aan zoveel oefenen ‘s morgens?

Je moet meteen poepen, na je oefeningen, want je buik staat onder enorme druk.

Nod Yes Icon

Ik ga zo ontbijten, ditmaal neem ik gewoon brood (want ik verga van de honger).

Vanmiddag en vanavond zit ik dan op die fiets voor cardio.

x1-bike

Wat zijn de meetbare effecten van dit regime na een volle maand?

Mijn spieren voelen harder en steviger. Mijn eetlust is beter. Ik slaap makkelijker. Ik kom met meer plezier uit bed. En ja, ik heb meer kracht en uithoudingsvermogen.

Afvallen?

Nou, dat gaat slechts mondjesmaat. Mijn buikje is ietsje minder dik geworden, maar dat gaat heel langzaam, iedere week een beetje.

Ik denk dat je meer kunt afvallen als je langer en intensiever gek gaat doen op die fiets want dan verbrandt je meer.

 

Share