Preutse Mediahoeren (De Deugridders bepalen wel waar jij adverteert, okay?)

, , Leave a comment

De afgelopen week was reuze leuk.

Rosanne Hertzberger, Neerlandsch eerste en voor zover ik weet enige, bipolaire microbioloog schreef weer eens een geweldige column.

De strekking?

Bedrijven moeten niet op Geenstijl en Dumpert adverteren want beide sites zijn seksistisch en racistisch.

Rosan kreeg – uiteraard – direct bijval van een heel legertje Deugridders.

En dat escaleerde nogal.

NRC / Geenstijl

Gisteren kwam er dan een boze brief, via NRC, waarin een heuse “oproep” werd gedaan aan adverteerders om echt helemaal niet meer op GeenStijl te adverteren want GeenStijl had heel gemeen gedaan tegen een columniste van de Persgroep en die columniste was natuurlijk meteen vreselijk gaan huilen en stampvoeten en adem inhouden en toen boos weglopen. Na een pakje appelsap en wat stoepkrijt kreeg de “oproep” een hele rits bijval van allemaal mediahoerenvrouwen die het daarmee eens waren, waaronder Katja Schuurman en Femke Halsema.

Laten we hier eens wat langer over nadenken. Katja Schuurman is bekend geworden als naaktmodel toch? Playboy en een hele rits andere bladen? Schaars gekleed, uitdagend gekleed en tegenwoordig pretendeert de dame uit Amsterdam Zuid zelfs een heuse dichter te zijn. Ze schrijft? Erotische dichtkunst. Rosanne Hertzeberger, Katja Schuurman en Femke Halsema zijn alledrie absoluut niet preuts. Niet conservatief. Niet religieus. Ik gok dan ook dat deze dames in de slaapkamer best aangenaam gezelschap zijn. Die hebben gerust wel leuke outfits, speeltjes etc. Dit zijn dames die gerust durven te experimenteren en er echt een leuke, spannende, uitgebreide avond van willen maken.

We moeten echter geloven dat als deze meiden blote billen zien, met gekke reacties eronder en het logo van HAK erboven?

Dan worden ze ineens gillend gek.

“Seksisme/racisme”!

Ze voelen dan een enorme behoefte om HAK direct op het matje te roepen.

“Hoe durft je daar te adverteren, zie je al dat bloot niet”?

Persoonlijk geloof ik er geen ruk van.

De actie slash oproep is meer van hetzelfde. Het is een goede manier om zelf aandacht te krijgen (dat vinden de meeste dames op de lijst altijd leuk) en eens goed te laten zien hoe vreselijk ze deugen. Kijk allemaal naar mij! Kijk mij eens vreselijk deugen! Zien jullie dat? En gisteren, zagen jullie mij gisteren? Nee? Jammer, toen deugde ik namelijk nog veel meer.

Ik Deug

Met name Katja Schuurman is geestig.

Heeft u de reclames gezien waar zij zoal in voorkomt?

En?

Wordt daar gebruik gemaakt van haar seksualiteit?

Internet Dating Scams

Ik heb het eerder gezegd.

Als je single bent en date?

Dan zul je af en toe dit type vrouw tegenkomen.

Het is belangrijk dat je dan heel hard wegrent.

Wat is de belangrijkste bron van inkomsten voor de Persgroep, voor NRC Media Holding B.V.?

Heel goed: reclame en advertenties.

Dat betekent dat de lezers het product zijn en het product wordt voorgesteld aan de klanten, de adverteerders.

Ik vind het dan ook zeer zorgwekkend dat deze zielepieten klaarblijkelijk nog nooit van een Adblocker gehoord hebben.

Ik zie namelijk nooit reclame op Internet. Niks. Want ik gebruik een goede Adblocker en wat andere tools om dat expliciet te voorkomen.

Als ik reclame wilde zien? Dan keek ik wel televisie, of las ik een papieren krant.

Racisme ga ik niet eens op reageren.

Ik lees namelijk – gek genoeg vooral bij die Persgroep – al meer dan 10 jaar dat ik een rechts-reactionaire racist ben die terug wil naar 1950.

Mijn ouders, veel vrienden en collega’s zijn ook al racisten.

Zelfs mijn 11-jarige dochter, die uitermate kritisch is over religie, blijkt een racist te zijn.

Het is onjuist en kwetsend en beledigend, maar je went eraan.

Share