Ochtendgymnastiek Voor Luie Mensen (Burning Calories & Building Body Mass)

, , 1 Comment

We gaan verder met SlimK1nd Lifestyle, towards a more healthy and wholesome you….

Onze coffeemaker werd pas ‘s avonds geleverd. Zo’n apparaat moet ingesteld worden: de hitte van de eigenlijke kop koffie, de hoeveelheid koffie per kopje, de water hardheid, de stand by stand etc. Da’s allemaal goed gelukt (met behulp van de handleiding red.). Dat betekende uiteraard wel wat experimenteren. Ik kan nu een mean espresso maken en een absolutely fabulous cappuccino. 

Ik moet mijn latte en machiatto skillz nog oefenen.

Ik heb netjes mijn fruit en yoghurt genuttigd en daarna dus een heerlijk kopje espresso. Ik moet vandaag wat betere en meer varianten koffie halen zodat we meer keuze hebben. Dit apparaat kan tevens pads aan, dus ik ga daar ook wat van aanschaffen.

Vanmorgen gaan we ons bezighouden met bewegen.

Je kunt natuurlijk lid worden van een fitness club of sportvereniging, maar ik ben extreem slechtziend, dus dat zit er voor mij niet in. Ik vind het bovendien niks om met allemaal mensen te sporten en te zweten, daar ben ik veel te contactgestoord voor. Ik “sport” dus thuis. Ik heb daar drie dingen voor aangeschaft…

1.) Een dumbbell; da’s een gewicht van 3-4 kilogram, het wordt ook wel een kettlebell genoemd.

Ik kwam er toevallig jaren geleden eentje tegen in de aanbieding bij de supermarkt. De kijkshop verkoopt ze ook en ze kosten minder dan 10 euro.

kettlebell

Je kunt talloze oefeningen met zo’n ding doen. Ik doe sit ups en wat bovenlijf oefeningen. Je kunt het beste online wat filmpjes bekijken en dan wat leuke oefeningen voor jezelf uitzoeken. Je kunt dan zelf een routine samenstellen. Ik doe het liefst ‘s morgens of ‘s middags wat oefeningen. Je gaat ergens staan of zitten in je slaapkamer en je doet je routine. Ik doe zelf maximaal een 20-30 minuten per keer. Als ik mij echt goed voel, doe ik het 2x op een dag. Anders alleen ‘s morgens, direct na dat gezonde ontbijt met sap, yoghurt met muesli en die heerlijke (edoch heftige) kop koffie.

2.) SKLZ banden; dit zijn zogenaamde “weerstandsbanden”, die geen ruk kosten, maximaal 20 euro.

sklz-banden

Ook hier zul je even online moeten checken. Er zijn tal van filmpjes met leuke oefeningen te vinden. Ook hier zul je zelf een leuke routine samen moeten stellen. Het is leuk om de banden met de kettlebell af te wisselen, zodat het niet saai wordt. Ook hier geldt: maximaal 20-30 minuten per routine. 

3.) Pols/enkel gewichten; je doet ze om en alles wat je doet met je handen of benen wordt ineens veel zwaarder. Ideaal om je boodschappen mee te doen, bijvoorbeeld. Of om onder je bureau je benen mee te strekken. Ze kosten maximaal 20 euro.

pols-enkel-gewichten

Er zijn verschillende varianten verkrijgbaar. Ik heb gekozen voor 2 x 2kg. Je kunt kiezen voor 1kg, 1,5kg of nog zwaarder. Ik vind 2kg al heel erg zwaar. Je kunt deze gewichten combineren met de weerstandsbanden (om je enkels). Je kunt ze tevens combineren met de kettlebell (om je polsen).

Het idee is dus als volgt: na dat enorme gezonde en regelmatige ontbijt? Even wat oefeningen. Je hoeft je niet stuk te zweten, maar gewoon even wat milde krachttraining en inspanning. Da’s goed voor je circulatie, je hart en je spieren. Daarna kruip je onder een douche en je voelt je geweldig. Als je 10 minuten over dat gezonde ontbijt doet en je voegt er 20 minuten gymnastiek met gewichten aan toe, zul je met een paar weken al meetbare verbetering zien en voelen.

We houden wederom rekening met mensen met een kleine beurs: voor maximaal 50 euro aan materiaal en wat creatief browsen kun je heel eenvoudig een eigen routine samenstellen. Je hoeft niet iedere dag oefeningen te doen, natuurlijk. Al doe je het 2x in week, of alleen in het weekend, da’s ook prima. Als je niet dagelijks oefent zou ik een routine samenstellen van maximaal een uur en ik zou daar een pauze in lassen na een half uur om te zweten en water te drinken. Een lidmaatschap van een sportclub of fitness club kost al gauw een paar tientjes per maand (als het niet meer is). Dit kun je helemaal zelf doen. Je kunt op youtube een video vinden, veelal met (waardeloze) muziek en die doe je na.

Dit is dag 5 zonder nicotine. Ik voel mij ronduit waardeloos. Maag, keel, darmen en onrustig geslapen.

Ik krijg vandaag mijn bestelling binnen en begin dan vanaf morgen (ochtend) met een dagelijkse routine.

De volgende keer gaan we het hebben over lunch.

Watch this space for more.

 

Share