MigratieGate: Vervelende Feiten Vs. Media Propaganda

, , 1 Comment

Dit artikel is een prima follow up bij een eerder artikel over “meer, meer, meer Moslims in de media“.

Enige tijd geleden publiceerde de Telegraaf de migranten misdaad cijfers.

Politie en Justitie hielden die cijfers geheim en waren er al geruime tijd over aan het liegen.

En dat is heel vreemd.

Stel je nu eens voor… je woont in een leuke wijk, maar in die wijk is een groep criminelen actief die allemaal oranje hoodies dragen. Als politie dat bekend zou maken, dan zou je voorzichtig doen rondom mensen met oranje hoodies en als je een groepje mensen met oranje hoodies zou zien ergens, ‘s avonds laat, dan zou je de politie bellen. Een gewaarschuwd mens telt echt voor twee (2). Politie wilde ons echter niet laten weten dat een hele hoop migranten criminelen zijn.

Je zou denken dat onze objectieve, progressieve, diverse en fact based media vervolgens allerlei vragen zou hebben.

Waarom zijn die migranten zo crimineel?

Hoeveel daarvan weten we te arresteren en te vervolgen?

Waarom houdt politie die cijfers geheim?

etc.

Dat is echter beslist niet wat onze media deed. Men begon – kort na een reeks gruwelijke verkrachtingen door eveneens migranten – een heus propaganda offensief. Migranten zijn reuze leuk (want ze wonen niet in de buurt van de eindredactie van het NRC) en er moeten meer, meer, meer migranten worden toegelaten (want die migranten daten niet met de dochters van de eindredactie van de Volkskrant).

Het propaganda offensief begon met een oproep tot “verzet” (tegen Baudet en het woord “dobberneger”).

Caroline de Gruyter was de eerste die direct gehoor gaf aan die oproep tot verzet, met een zoveelste waardeloos stuk over “greep krijgen” op migratie, iets wat sinds 1950 – gek genoeg – niet gelukt is, maar volgens Caroline kan dat wel. 

Daarna gingen er een aantal dingen tegelijkertijd mis.

We lazen vanmorgen al over ‘s werelds eerste anti-Islamofobische terreuraanslag in Oostenrijk.

De dader, helaas, weer een migrant.

Dan kwam ik dit juweeltje tegen.

TPO: Syrische kapper, ‘voorbeeld van integratie’ steekt Duitse bazin neer met scheermes.

Syriër Mohammed H. werd in 2016 nog in de Duitse regiokrant Lausitzer Rundschau opgevoerd als modelvluchteling: de man, ooit kapper in Damascus, had een baan in een Duitse kapperszaak en was volledig geïntegreerd. Woensdag ging het mis, H. stak de 64-jarige eigenaresse van de zaak in haar nek en buik met een scheermes. Het gebeurde onverwacht, volgens de politie. De vrouw raakte zwaargewond,een 22-jarige Syriër kwam tussenbeide en wist erger te voorkomen. Eerder had de eigenaresse gezegd dat Mohammed een trotse, maar ook voorkomende man was “die zelfs hielp met opruimen.” H. wordt vastgehouden op verdenking van poging tot moord, de politie zegt dat het motief mogelijk in de arbeidsrelatie gezocht moet worden.

Ook dit is dus geen, ik herhaal geenIslamitisch terrorisme.

Dit is een actie voor betere werkomstandigheden, beter loon, vergelijkbaar met acties zoals het FNV onderneemt.

De dader is echter wel weer een migrant.

Dan lezen we vanmorgen dit.

NU: Acht gewonden na schietpartij in Avignon.

In de Franse stad Avignon zijn zondagavond acht mensen gewond geraakt, aldus de Franse krant La Provence. Volgens de politie gaat het niet om terreur, maar om een afrekening in het criminele circuit of ruzie tussen jongeren. Twee schutters, die hun gezicht bedekt hadden en in een Renault Clio reden, zouden het vuur hebben geopend op een nog onbekende persoon of personen. Dat was op het moment dat mensen naar buiten kwamen uit een nabijgelegen moskee. Een van de daders zou een pistool hebben gebruikt, de ander een geweer. De daders zijn gevlucht. Twee van de acht gewonden moesten na het incident in het ziekenhuis worden opgenomen, zegt een bron die dichtbij het onderzoek staat tegen ​Reuters​. Volgens de bron waren de moskeegangers niet het beoogde doelwit van de aanval. Vier van hen raakten gewond. Ook vier bewoners van een appartement zo’n vijftig meter verderop raakten gewond door kogelscherven.

Ook dit is inderdaad geen Islamitisch terrorisme.

Dit is een clear cut case van Islamofobie.

Er zijn allerlei spanningen tussen de diverse groepen Moslims.

Zo zijn Sunni Moslims allemaal Sji’itische Islamofoben en omgekeerd.

Je zult zien dat dit een Sunni Moskee was en de daders Sji’itisch.

De Islamofobie tussen deze groepen bestaat al meer dan duizend (1000) jaar.

Maar…. de daders zijn wel weer migranten.

Migration

Hoeveel last hebben wij persoonlijk van deze misdadige migranten?

suswis-migrant

Mijn moeder werkte in het basisonderwijs. Ze gaf les op een zwarte school, dus ze is talloze keren bedreigd en/of lastiggevallen rondom haar werk, en uiteraard ook bij boodschappen doen. Mijn vader is diverse keren bedreigd, in het verkeer, winkelend en bij sportevenementen. Mijn ex-vrouw wordt al jarenlang sexueel lastig gevallen, “kom eens hier, wat is je nummer” en als je dan geen interesse hebt dan wordt het schelden en dreigen en “kankerhoer”. Ze is tevens een keer door een stel Marokkanen in elkaar geslagen. Ze eindigde op de EHBO. Daders lopen vrij rond. Mijn dochter is diverse keren lastig gevallen, bedreigd en gepest. En ikzelf ben geregeld lastig gevallen en bedreigd omdat ik een grote mond had danwel een willekeurige migrant verkeerd aan keek. Bij mijn oma is twee keer (2x) ingebroken door migranten, beide keren toen ze op vakantie was.

In ons gezin hebben we dus bijzonder veel overlast ondervonden aan al die migranten.

En die overlast duurt voort.

We kunnen echter niet van onze media verwachten dat ze ooit stil staan bij de slachtoffers van die misdadige migranten.

Onze media is namelijk bezig met hun propaganda offensief.

En als je met propaganda bezig bent, kun je feiten zoals hierboven beschreven beter negeren.

Celebrate Diversity

Kent u Anneke Stoffelen en Irene de Zwaan?

Deze hoogopgeleide, roomwitte, entitled vrouwen hebben een geweldig human interest piece propaganda stukje geschreven.

Leest u even mee?

Volkskrant: Smoorverliefd op een Syriër.

Student Isabel (22) ontmoette Ibrahim (25, niet hun echte namen) in februari toen ze met vriendinnen in een café stond. Na een eerste date nodigde Ibrahim haar bij hem thuis uit. ‘Toen ben ik meteen vier dagen gebleven. We hadden zoveel lol, ik ben gek op hem. Hij is grappig en zorgzaam.’ Ibrahim vindt het fijn dat ze dezelfde mentaliteit delen als het gaat om relaties. ‘Isabel is jaloers als ik met een ander meisje praat. Dan zegt ze: waarom moet je dat nou doen? Andersom vind ik het ook niet fijn als zij te veel met andere jongens zou omgaan.’ Ibrahim werkte in de Syrische hoofdstad Damascus als ict’er. In 2013 vluchtte hij naar Nederland met zijn vader, stiefmoeder, een broer en twee zusjes. ‘Mijn familie is modern. We zijn islamitisch, maar niet streng. Toen ik vertelde aan mijn vader dat ik verliefd was op een Nederlandse vrouw, zei hij: prima, geen probleem.’ Toch traden ze al vier weken na hun kennismaking islamitisch in het huwelijk. ‘Mijn vader raadde dat aan. Vooral om geen problemen te krijgen met andere Syriërs’, zegt Ibrahim. ‘Veel Syriërs accepteren het niet als je zonder te trouwen omgaat met een meisje. Nu kunnen we gewoon foto’s van ons samen op Instagram zetten.’ Isabel stemde in met het islamitisch huwelijk, al is ze zelf niet gelovig. ‘Ik heb het niet voor mezelf gedaan, maar voor de mensen in zijn omgeving.’

Student, 22 jaar jong en Islamitisch getrouwd zonder dat je ouders het weten, slechts vier fokking weken nadat je die jongen ontmoet?

Isabel klinkt als een enorm stabiel meisje, die allemaal reuze verstandige, weloverwogen beslissingen neemt.

Trouwen na vier (4) weken met alleen zijn familie erbij klinkt reuze goed.

Anwar Manlasadoon (26) en Julie Droeghaag (21) leerden elkaar ruim een jaar geleden kennen in Arnhem, waar Julie aan de kunstacademie studeerde en Anwar na zijn verblijf in een asielzoekerscentrum een woning kreeg toegewezen. Julie doet nu de lerarenopleiding Nederlands in Sittard. Ze zien elkaar vooral in de weekenden. Samenwonen komt geregeld ter sprake, want Julie overweegt haar opleiding in Nijmegen te vervolgen om dichter bij Anwar te zijn. Dat samenwonen is voor Anwar, een liberaal moslim die in Aleppo rechten studeerde, niet zo vanzelfsprekend: zijn geloof staat niet toe dat ongehuwden bij elkaar intrekken. Maar, zegt hij: ‘Ik woon niet in Saoedi-Arabië. Ik moet de gewoonten hier accepteren. Tegen God en mijn ouders zal ik zeggen dat ik ooit met haar ga trouwen.’ De niet-gelovige Julie vindt de moslimachtergrond van haar vriend geen probleem. Ze zijn het erover eens dat hun toekomstige kinderen zelf mogen kiezen of en welk geloof ze aanhangen. ‘Ik wil niet dat mijn dochter verplicht met een hoofddoek moet rondlopen’, zegt Julie.

Ay, samenwonen is niet vanzelfsprekend…

En er zijn – gek genoeg nu al – meer spanningen.

(En interculturele misverstanden red.)

De verschillen tussen de twee zijn vooral cultureel bepaald. Waar Julie gewend is onenigheden in directe bewoordingen uit te spreken, draait Anwar er vanuit schaamte nog wel eens omheen. ‘Soms vat ik daardoor iets totaal verkeerd op’, zegt Julie. ‘Zo had Anwar Tinder op zijn telefoon geïnstalleerd om vrienden te maken. Ik zei: dat is niet voor vrienden, verwijder die app nou maar. Vervolgens zei hij dat hij dat had gedaan, maar twee weken later zag ik de app alsnog op zijn telefoon. Hij was vergeten ‘m van zijn telefoon te halen. In plaats van dat gewoon te zeggen, beweerde hij dat ik hem nooit heb gevraagd die app te verwijderen. Door er zo omheen te draaien, maak ik het in mijn hoofd groter dan het is.’

Julie is wat bezitterig, vinnik.

Laat Anwar lekker op Tinder, who cares?

Die jongen wil gewoon contact blijven houden met al die andere apothekers die nog in Syria wonenz’n terroristische vriendjes in Raqqa… z’n echte vrouw in Syria.

Julie moet echt wat meer inclusief en tolerant zijn.

Julie vindt Anwar galanter dan de gemiddelde Nederlandse man. ‘Syriërs plaatsen de vrouw op een voetstuk. Anwar wil voor mij zorgen. Soms te veel, dat vind ik benauwend.’

Ruzie over Tinder, zorgen om een verplichte hoofddoek voor je kinderen en Anwar is “benauwend”.

Klinkt als een solide relatie, die houdt vast heel lang stand.

Het stel ontmoette elkaar voor de oorlog in Syrië, in de zomer van 2010, toen Susan van den Hoek (31) na haar studie psychologie een paar maanden Arabisch studeerde bij het Nederlands Instituut in Damascus, waar de Koerdische Syriër Waleed Shekho (36) werkte. ‘Ik vond haar bijzonder’, zegt Waleed, inmiddels coach van professionele boksers. ‘We hadden dezelfde interesses, zij is psycholoog en ik als coach ben ook altijd bezig met hoe het mentaal werkt bij de sporter.’ Susan: ‘Ik weet nog dat we ergens zaten te eten en dat hij zei: ‘Als ik met een vrouw ga, dan is dat niet zomaar. Als ik mijn droomvrouw heb gevonden, blijf ik bij haar.’ Ik dacht: bedoel je dit nou in het algemeen of heb je het over mij?’ Het bleek over haar te gaan. Ze trouwden enkele maanden later, terwijl Susans familie Waleed nog niet eens had ontmoet.

Leuk!

Je kunt die Nederlandse, roomwitte, diverse, progressieve ouders er ook beter buiten houden.

Die mensen begrijpen niks van diversiteit.

Shaking No Emoticon

De rest van het “artikel” is vooral gezwets over cultuur en hoe gaan je vrienden om met je Syrische partner en bla.

Susan, Julie en Isabel hebben een ware catch aan de haak geslagen.

Mijn favoriete passage?

Susan denkt dat Syrische mannen doorgaans trotser zijn dan Nederlandse mannen. ‘Er is meer eergevoel. Waleed is ook wat dominanter dan de gemiddelde Nederlandse man. In veel Nederlandse relaties bepaalt uiteindelijk de vrouw wat er gebeurt, dat zie en hoor ik althans om me heen. Maar Waleed laat echt niet over zich lopen.’

En dat is wel goed voor Susan.

Want die is heel dominant en drammerig.

Waleed is gelukkig tegen haar opgewassen,

En dan komt het....

Zelf maakt Julie zich niet zo druk om een eventueel oorlogstrauma dat zich later kan openbaren. ‘Mijn moeder zegt: je weet niet hoe de toekomst zal zijn. Anwar heeft veel meegemaakt, misschien komt dat ooit naar boven. Bijvoorbeeld als je met hem trouwt. Dan denk ik: dat kan net zo goed met een Nederlandse man gebeuren.’

Precies.

Nederlandse, witte, cisgender, heterosexuele mannen zitten tjokvol oorlogstrauma’s.

(En religieuze waanzin uit een sprookjesboek uit de 7e eeuw red.)

Are U Insane

 

Anneke en Irene zijn met Susan, Julie en Isabel overeengekomen om over tien jaar (10) een follow up te doen en eens te kijken hoe het met deze geweldige, gelijkwaardige en vooral duurzame diverse relaties staat. Als drie vrouwen domme meiden van krap 20 jaar oud namelijk stiekem trouwen zonder het aan Papa en Mama te vertellen? Dan is het perfect gesteld met alle migranten in heel Nederland. De dames zijn early adopters, maar over tien jaar zien we allemaal dat trouwen met een Syrische vluchteling als je net twintig (20) jaar oud bent gewoon echt het beste is voor hoogopgeleide, witte cisgender, heterosexuele vrouwen.

Over tien (10) jaar zijn talloze Nederlandse vrouwen op “Find Your Syrian Groom” websites zwaar aan het sletten om Syrische mail order echtgenoten naar Nederland te krijgen, wedden? Als je echt geld wilt verdienen? Moet je eigenlijk meteen nu zo’n website beginnen.

Als er niet zo waanzinnig veel focus lag op “inburgering”, maar meer op romantiek?

Dan hadden al die apothekers allang de ware gevonden.

Share
 

Leave a Reply