GenderNazi Blitzkrieg: Frodieten Bij De HEMA

, , Comments Off on GenderNazi Blitzkrieg: Frodieten Bij De HEMA

Nee, ik ben niet beter.

Ik ben nog steeds dood- en doodziek, maar ik word gek van in bed liggen.

Enige tijd geleden waren de feministen Islamisten van Vileine vreselijk aan het applaudisseren.

De reden?

GenderNazi Blitzkrieg: Jurkjes Voor Jongens Betekent Juichen!

De HEMA is al jaren aan het morrelen met hun “formule”. Verreweg de meeste mensen kopen dingen liever niet meer in fysieke winkels. Da’s een hoop gezeur. Je moet erheen, veelal met jengelende kinderen, dan een parkeerplek vinden, diverse winkels “af”, kinderen moeten ijs, snoep of andere snacks en dan dat hele teringeind weer terug naar huis. Het is domweg veel makkelijker om dingen online te kopen. De Blokker, de Kijkshop en de HEMA begrijpen dat gewoon niet zo goed en zijn daar niet tijdig genoeg op ingesprongen. Het gevolg is dat veel mensen allerlei dingen elders kopen, online, want het is makkelijker en (veelal) goedkoper.

Daar komt verandering in.

Leest u even mee?

hema-worst

Parool: Hema schrapt ‘jongen’ en ‘meisje’ van kledinglabels.

Ja. Het. Staat. Er. Echt.

Slechts 0,4 procent van de totale bevolking van Nederland omschrijft zichzelf als zijnde gender confused, gender challenged of genderneutraal.

Dat worden de nieuwe klanten van de HEMA.

(En die mensen stoppen massaal met dingen online kopen red.)

Vanaf eind dit jaar verdwijnen ‘jongen’ en ‘meisje’ van Hema’s verpakkingen en kledinglabels, schrijft de Volkskrant.

Volgens de krant is het onder meer te danken aan de Amsterdamse Julia (10) dat Hema besloot zijn kinderkleding te veranderen. Het meisje vroeg de keten twee jaar geleden om stoerder meisjesondergoed

En als een (1) enkel meisje dat aan de HEMA vraagt? Dan gaan de labels “jongen” en “meisje” meteen de deur uit.

Dat “stoere” ondergoed draagt mijn dochter – gek genoeg – al jaren. Je noemt het sportondergoed. Het is een soort strakke boxershort voor meiden.

“We zien een groeiende behoefte naar stoerdere meisjeskleding,” zegt Trevor Perren, Hema’s inkoopdirecteur kleding, tegen de Volkskrant. “Je zult nog steeds roze jurkjes zien bij de Hema. Maar we voegen daar stoerdere meisjeskleding aan toe.”

Let op: er is dus geen “groeiende behoefte” naar “roze jurkjes” voor jongens.

Shaking No Emoticon

Kids
De warenhuizen van het Britse John Lewis haalden begin deze maand al de jongens- en meisjesetiketten uit hun kinderkleding. 

Ook hieven ze het onderscheid tussen jongens- en meisjesafdelingen op, iets wat Hema in 300 van de 700 filialen inmiddels ook heeft gedaan: daar zijn de jongens- en meisjesafdeling gefuseerd tot ‘Kids’.

Waarom niet “kinderen”?

Of is het de bedoeling dat alle kinderen niet alleen genderneutraal opgevoed worden en zich genderneutraal gaan kleden maar ook alleen nog Engels praten?

En hoe zit dat met volwassenen?

Willen die geen genderneutrale kleding dan?

Ik vind het allemaal prachtig dat HEMA meedoet met de genderdramtrein. Het betekent alleen wel dat wij niet meer bij de HEMA zullen kopen.

Behalve die worst dan, want die is lekker als je ergens op een treinstation bent.

Hema is niet de eerste Nederlandse organisatie die genderneutrale aanduidingen omarmt. Eerder dit jaar tipte de gemeente Amsterdam aan ambtenaren alternatieven voor ‘geachte dames en heren’ en maakte de NS bekend reizigers voortaan aan te spreken als ‘beste reizigers’.

Ik heb er hier over geschreven.

We sluiten af met Linda Duits.

Zij is de Ideologue in Chief van de Gender Blitzkrieg en het is verstandig om de eigenlijke motieven nader te onderzoeken.

GenderNazi: “We maken de wereld stiekem beter” (Met Linda Duits)

Share