De “W” Van Weekend? Nee: De “W” Van Workout!

, , Comments Off on De “W” Van Weekend? Nee: De “W” Van Workout!

De jongedame kwam vrijdag later thuis. Ze had de juf geholpen het lokaal op te ruimen en was toen een stukje met ‘r richting huis gelopen. (De Juf woont om de hoek). Vanwaar al die ijver en al die vlijt? Ik probeerde mijn CITO cijfers en advies los te bietsen, Papa. Dat lukte best aardig want de Juf werd loslippig en liet haar advies doorschemeren. Ik ga dat hier (nog) niet herhalen, ik wil eerst echte metrics zien, maar het ziet er zeer positief uit. De jongedame is “fenomenaal in taal”. Daar wordt Papa natuurlijk heel erg trots van.

Het werd vervolgens een heerlijk weekend, met lekker eten en drinken en films en workout.

Muscular System

We gaan verder met SlimK1nd Lifestyle, towards a more healthy and wholesome you!

Zaterdagochtend: 1000 krachtoefeningen, waarvan 300 met de manchetgewichten en 100 situps, gevolgd door 3 sessies krachttraining op die fiets van 5 minuten zware stand en 15 minuten cardio lichte stand.

Zaterdagavond: 500 krachtoefeningen, gevolgd cardio op die fiets. 30 minuten en daarna nog eens 15 minuten.

Zondagochtend: 1000 krachtoefeningen, waarvan 300 met de manchetgewichten en 100 situps, gevolgd door 3 sessies krachttraining op die fiets van 5 minuten zware stand en 15 minuten cardio lichte stand.

Zondagavond: 500 krachtoefeningen, gevolgd cardio op die fiets. 30 minuten en daarna nog eens 15 minuten en daarna nog eens 15 minuten.

Dat is mijn zwaarste workout tot nu toe.

Ik verwachtte eigenlijk zondagochtend al veel pijn, maar dat gebeurde dus niet. Sterker nog: ik voelde mij zondag, vanaf wakker worden tot slapen gaan, de hele dag fantastisch. Ik had het veel warmer dan normaal, dus ik liep rond in een t-shirt, met het raam open. Dat is een goed teken. Het betekent dat mijn circulatie beter verloopt en dat mijn spieren meer doorbloeding krijgen. Je krijgt het dan automatisch warmer. Mijn spieren voelen harder en steviger. Ik was tevens de hele dag heel mellow en supervriendelijk. Mijn ex en dochter hebben mij weten te overtuigen van het feit dat dit komt door endorphine of dopamine. Die stoffen komen vrij als je veel en fanatiek sport. Ik vind dat best plausibel klinken, dus ik neem dat (voorlopig) voor lief aan.

Hoe voel ik mij nu?

Yea opnieuw: helemaal goed!

Ik ga zo mijn bed opmaken en de fitnesshoek inrichten, daarna begin ik aan mijn gezonde lichte ontbijt en dan begin ik met krachttraining.

Ik ga het ietsje lichter doen dan dit weekend. Ik ben de hele dag aan het werk, schrijven en administratie, dus ik wil proberen om 3 keer te trainen, in plaats van 2 keer. Dan doe ik kortere inspanningen, maar wel drie keer op een dag. Ik ga eens kijken of ik dat kan en wat dat doet.

Nogmaals: ik ben geen fitness specialist of fysiotherapeut, maar als je bovenstaande weet af te werken, op je gemak, in je weekend?

Dan krijg je een prima workout en je voelt je helemaal te gek.

Toen ik begon, direct na oudejaarsavond, kreeg ik nog geen 200 krachtoefeningen voor elkaar. Toen ik net die fiets aanschafte kreeg ik overal pijn binnen 5 minuten. Na drie weken regelmatig oefenen echter, kan ik al veel meer aan. Mijn lichaam voelt sterker en ik heb er ook steeds meer zin in. Het oefenen haalt mij bovendien away from keyboard en dat betekent niet online hangen, maar muziek en workout.

De jongedame vindt al die “oude muziek” leuk, maar de workout had ze dit weekend geen zin in.

Haar workout vond plaats buiten de deur: voetbal en trampolinespringen.

Het was een iets zwaardere workout dan ik heb afgerond.

Nod Yes Icon

 

 

Share