De Food Nazi Blitzkrieg Tegen Onze Jeugd Boekt Enorme Successen (Alles Ist Verboten!)

, , Leave a comment

Och hemel, er komt geen fokking einde aan.

Het nieuwe schooljaar is begonnen en ieder jaar brengt nieuw drama.

Onze kinderen zijn in levensgevaar. Vrijwel alles is gevaarlijk en daarom verboten. Lonsdale is verboten en New Balance is verboten en fidget spinners zijn verboten en croissants zijn verboten en crop tops zijn verboten en honden op het schoolplein zijn verboten en sap is verboten en kerst daadwerkelijk Kerst noemen is verboten (want het heet Winterfeest red.) en Oxboards zijn verboten en Heely’s zijn verboten en teenslippers zijn verboten en uiteraard is Zwarte Piet verboten en er zijn zelfs scholen waar het voor jongens verboten is om staand te plassen.

Vandaag boffen we.

Leest u even mee?

alles-verboten

We beginnen in de metro.

Zoals u weet is de metro levensgevaarlijk.

NU.nl: Amsterdam bant reclame ongezonde voeding voor kinderen uit metrostations.

Reclames van gesuikerde snacks en andere ongezonde lekkernijen die specifiek zijn gericht op kinderen, zijn vanaf 1 januari 2018 verboden op de metrostations van Amsterdam. De gemeente Amsterdam werkt voor het verbod samen met Alliantie Stop Kindermarketing. Het past in het plan evenementen, gesubsidieerde activiteiten en gemeentelijke locaties aan te pakken. Het contract met de adverteerders geldt voor de 58 metrostations van Amsterdam, inclusief de nieuwe stations van de Noord-Zuid-lijn.

Prachtig!

Goed zo, Jeugdkruisvaarders!

Dan gaan we daar wat gezond verstand op loslaten. Jonge kinderen vinden de pin-pon van de metro reuze spannend, maar kinderen van tien (10) jaar (jr.) en ouder zullen – net als alle volwassenen – vooral bezig zijn met hun fokking telefoon. Niemand kijkt meer op of om in het openbaar vervoer, daarom is het ook zo vreselijk stil in de bus, tram en metro. Iedereen zit namelijk als een bezetene te appen of te scrollen. Wanneer zag jij voor het laatst een reclame op een bushalte, of tramhalte of metrohalte?

“Vroeger zagen we overal reclame voor sigaretten. Nu vinden we het normaal dat we kinderen daar niet meer aan blootstellen. Met ongezonde voeding moet het ook die kant op gaan”, zegt wethouder Eric van der Burg tegen AT5.

Erik Gerritsen, voormalig opper Jeugdkruisvaarder bij Bureau Jeugdzorg Amsterdam gaf ooit een interview waar ie uitlegde dat de kinderen van kettingrokers zelfs uit huis geplaatst moeten worden. Ik vind dat een geweldig idee. Kinderen moeten gevrijwaard blijven van vervuiling. Dat betekent dat de kinderen van de Raad van Bestuur van Shell en DSM en Akzo Nobel en ICOVA allemaal meteen uit huis geplaatst moeten worden want dat zijn – toch echt – de grootste vervuilers van ons land. Daarnaast moeten de kinderen van alle autorijders direct uit huis geplaatst worden. Als jij aan een drukke weg woont en je zet je kind een dagje op balkon? Dan krijgt je kind de equivalent van 2 sloffen sigaretten aan schadelijke stoffen binnen. Er komt dan ook een speciaal meldpunt. Als jouw kind op een kinderpartijtje is waar kroketten en patat geserveerd worden? Dan kun je dat meteen melden en worden de ouders in kwestie, de overtreders, direct uit de ouderlijke macht gezet.

Reclames van snacks in samenwerking met bijvoorbeeld tekenfilms als Dora the Explorer wordt steeds meer in de ban gedaan in de strijd tegen kinderobesitas. Staatssecretaris Martin van Rijn (Volksgezondheid) wil een einde maken aan dergelijke kinderreclames.

Dat is echt vet racistisch.

Alleen maar omdat Dora Latina is, wedden?

Die kinderen hebben geen geld, geen pinpas dus ze kunnen die zoete troep niet kopen.

Ouders doen dat.

Van mij mag je zoveel schijtreclame maken als je wilt.

Ik kijk er al jaren niet meer naar en ons kind ook al niet vanwege dat vervelende Internet en zo’n adblocker.

Oh … en ik ehm… bepaal zelf nogal wat er in de koelkast zit, vanwege het feit dat het mijn pinpas is en zo?

De reclames zijn gericht op kinderen. Die kinderen zien dat en denken dat wil ik hebben. Dan begint het gejengel en ouders denken dan, okay vooruit dan maar.

Niet luisteren naar het gejengel en het probleem is min of meer opgelost.

Als je de metro uitloopt kun je het Centraal Station in, daar kom je uitsluitend gezond en biologisch voedsel tegen.

Je kunt met die metro bijvoorbeeld heel gemakkelijk naar de grote IMAX bij de Amsterdam Arena en ja, ook daar is uitsluitend gezond en biologisch voedsel te krijgen.

En wat is er nu leuker dan een geweldige superheldenfilm bekijken met rauwkost in plaats van die vieze popcorn?

Als je die metro uitkomt en je loopt bijvoorbeeld richting het Rokin, dan kom je daar uitsluitend gezond eten en drinken tegen.

Maar…

het kan altijd … nog net even gekker.

NRC: Ongezonde frisdranken verdwijnen van scholen.

Dit is een beetje een misnomer: er zijn namelijk geen “gezonde” frisdranken.

Vanaf eind 2018 zijn er op middelbare scholen geen ongezonde frisdranken meer te koop. Producenten gaan vanaf dan alleen nog maar lightdranken en frisdranken met weinig calorieën leveren, en stoppen met de verkoop van traditionele, suikerhoudende frisdranken op scholen, meldt de Nederlandse Vereniging Frisdranken, Waters en Sappen (FWS).

Gelukkig!

Stel je voor dat een kind een ijskoud blikje cola drinkt alvorens het naar huis gaat fietsen.

Wat suiker en caffeine erin en dan lekker scherp en vooral alert op die fiets in dat verkeer?

Da’s het allerlaatste wat je wilt.

Talloze autorijders doen hetzelfde.

Alvorens ze aan de rit naar huis beginnen nemen ze een kop sterke koffie, zeker als het regent, druk of donker is.

“We willen ons steentje bijdragen aan de gezondheid van scholieren”, zegt Raymond Gianotten, directeur van de FWS. “We willen ze helpen een gezonde keuze te maken.” De vereniging ondersteunt het Akkoord ‘Gezonde Voeding op Scholen’, waarin producenten vastleggen dat ze zich inzetten voor een gezond voedings- en drankenaanbod op scholen. “We zullen ook andere toeleveranciers en cateraars vragen hierin hun verantwoordelijkheid te nemen en ons beleid te volgen”, zegt Gianotten.

Even goed opletten?

Kijk, we willen heel graag dat je de juiste keuze maakt.

En de juiste keuze is stemmen op de dictator.

Nu zijn wij heel erg bezorgd dat jij misschien de verkeerde keuze maakt, dus hebben we – voor de zekerheid – alle andere partijen verboten en we hebben alle oppositieleiders laten afmaken door doodseskaders.

We verbieden gewoon alles behalve een bijzonder beperkt aanbod van dranken en voedsel.

En daarna mag jij “kiezen”.

Matthijs van den Berg, hoofd Voeding, Preventie en Zorg van het RIVM, noemt het besluit van de producenten een prima stap. “Jongeren drinken veel frisdranken. Het zou natuurlijk beter zijn voor hun gezondheid als ze dat minder zouden doen.” Op dit moment krijgen jongeren veel suiker binnen, en dat heeft voor een deel met frisdrank te maken, zegt Van den Berg. Hij sluit echter niet uit dat scholieren de ongezonde frisdranken elders zullen gaan kopen. “Dat is niet tegen te gaan. Maar het totale aanbod verbetert zo wel.”

Nee Matthijs, het enige wat hier wordt “verbeterd” is het imago van de frisdrank industrie.

Kijk, onsch eensch Deugen met een hoofdletter D.

Onze producten zijn ongezond, slecht voor je gebit en vooral goedkope troep.

Maar…. we verkopen het niet op scholen.

Deze generatie kinderen, de nieuwe lichting van 2018, zijn enorm broos en fragiel.

Die kinderen hebben geen maagwand, geen spijsverteringsstelsel, geen darmflora en geen weerstand.

Vorige generaties konden prima met die frisdranken om gaan.

Jonge mensen zul je dan ook niet meer zien in frisdrank reclames; geen harde muziek meer, geen lachende en sportende jonge mensen.

Alle frisdrank reclames zullen nu uitsluitend gericht zijn op mensen van veertig (40) jaar (jr.) en ouder.

 

Share
 

Leave a Reply