Beeldenstorm Deel I: Een Beschermde “Cultuur” Van Homohaat, Misogynie, Geweld, Zelfverrijking En Zelfverheerlijking

, , 2 Comments

Mimicking and Mirroring.

Ik heb op dit blog diverse malen uitgelegd dat wij, in dit kleine kutlandje van ons, dol- en dolgraag die domme Amerikanen nadoen.

Shit waait over uit Amerika, het wordt een “trend” en wij doen het na.

Wie zijn “wij”?

“Wij” zijn een mengelmoes van mondige, zichtbare, linkse Deugridders en bekende Nederlanders.

gunviolence

Black Revival.

Kent u de film New Jack City? Het is een waardeloze, typische Amerikaanse actiefilm. De film gaat over de crack epidemic van eind jaren ’80, begin jaren ’90. De film was echter gemaakt door een zwarte regisseur, met allemaal zwarte acteurs. Dat was heel bijzonder en werd dan ook het main marketing tool voor de film. Deze film moet je echt zien want black cinema zit helemaal in de lift. De film werd de hemel in geprezen, de superlatieven konden niet op. Als je de film nu bekijkt? Dan zul je tot de conclusie komen dat het een waardeloze kutfilm is en dat was het jaren geleden ook. De film kwam uit toen hip-hop enorm in de lift zat. De muziek had een soort crossover gemaakt van de ghetto naar respectabele radio en de drinkende, snuivende, homohatende ghetto rappers behangen met gouden kettingen werden plotseling belangrijke sociale wetenschappers en dissidenten die allerlei belangrijke issues aan de kaak stelden. De “muziek” ging vooral over bitches and money en zo her en der een nummer over slachtofferschap: slavernij, racisme, Martin Luther King, Malcolm X etc. Er was eind jaren ’80, begin jaren ’90 een heuse black revival gaande die door allerlei mediahoeren en Deugridders omarmd werd.

Black Americans mochten dan ook geen Black Americans genoemd worden.

Ze werden – vanaf nu af aan – Afro Americans genoemd.

Dat nieuwe label hield helaas niet lang stand.

Afro-Amerikaans bleek beledigend en teveel focus op fysieke, uiterlijke verschijnselen te leggen.

Na een paar jaar werd de term dan ook aangepast. Black Americans zijn geen Black Americans, ze zijn geen Afro Americans….

Vanaf nu heten ze: African Americans.

De woorden nigger, negro, coon, spade, colored, black en Afro American werden gezien als “racistisch” en “stigmatiserend”.

Begin jaren ’90 breekt zogenaamde gangster rap door. Dit is een “speciale” vorm van hip-hop die echt alleen maar gaat over schieten, moorden, drugs dealen, drugs gebruiken en uiteraard afschuwelijk veel bitches en ho’s neuken op allerlei manieren. Gangster rappers, echte “gangsters” leken helemaal niets van die black revival begrepen te hebben. Ze weigerden de combinatie African American te gebruiken en noemden alles en iedereen steevast….

Nigga.

Dat was natuurlijk vreselijk vervelend voor al die Deugridders. Hadden we niet net met z’n allen besloten dat nigger echt super racistisch was? Hadden we niet besloten dat Black Americans of Afro Americans echt niet door de beugel kon? En nu krijgen we dan ineens die gewapende, drugsgebruikende gekken uit de ghetto die drie keer geen alimentatie betalen en die noemen alles en iedereen Nigga? Een tweede probleem waren de woorden woman, women, female, girl etc. Gangster rappers noemen alle vrouwen…

Bitches.

De Deugriddders kwamen vrij snel met een oplossing. Tuuuuurlijk, het lijkt net alsof deze ghetto malloten vreselijk racistisch en misogynistisch zijn, maar dat is niet zo. Ze leveren ons belangrijk sociaal commentaar over de omstandigheden in de arme wijken waar ze opgroeiden. En tuuuurlijk, het is heel vervelend dat die gasten voortdurend gearresteerd worden voor drugs, geweld, vuurwapens, verkrachting of een combinatie van die leuke vergrijpen, maar ook daar is een hele goede reden voor. Die arme jongens komen namelijk allemaal uit zogenaamde broken homes, waar mannen vrouwen wel bezwangeren, maar vervolgens verdwijnen (veelal achter tralies) waardoor die arme gangsters nooit echt een male role model hebben gehad waar ze tegenop konden kijken.

Veel van dit soort ghetto rappers werden stinkend rijk: auto’s, diamanten horloges, gouden tanden, you name it. Uiteraard verhuisden ze – zo rap (no pun intended) als ze maar konden – weg uit die ghetto. Hun taalgebruik en muziek bleef echter hetzelfde: Niggas, bitches, ho’s and I got my mind on my money and my money on my mind. De “muziek” bestaat nog steeds uit de meest basale en ranzige thema’s en emoties. De videoclips zijn allemaal hetzelfde: een aaneenschakeling van schuddende en golvende schaars geklede snollen, dollar bills, gouden kranen, dure auto’s en bullshit.

Kritiek op “cultuur” betekent racisme.

Als jij opmerkt dat de meeste hip-hop, de meeste rap muziek vrouwonvriendelijk is?

Dan ben je een racist.

Als jij opmerkt dat de meeste hip-hop, de meeste rap muziek homofobisch is?

Dan ben je een racist.

Als jij opmerkt dat de meeste hip-hop, de meeste rap muziek geweld en misdaad verheerlijkt?

Dan ben je een racist.

Als jij opmerkt dat de meeste hip-hop, de meeste rap muziek draait om pochen over je bezit en je hebbedingen?

Dan ben je een racist.

Als jij opmerkt dat veel jonge mensen uitsluitend naar dit soort ellende kijken en luisteren en dat dit wellicht schadelijk voor ze is?

Dan ben je een racist.

Als jij opmerkt dat de meeste rappers en hiphoppers criminelen met een strafblad zijn?

Dan ben je een racist.

Als jij opmerkt dat de twee best verkopende rappers beide doodgeschoten zijn in echte liquidaties?

Dan ben je een racist.

De meeste linkse Deugridders zijn keurige, witte, hoogopgeleide mensen. Die luisteren geen gangster rap, die luisteren Sting of U2. Ze kennen geen gangster rappers en ze zijn nog nooit in de Amerikaanse ghetto’s geweest. Ze zien dagelijks de schietpartijen op televisie of lezen erover in de krant.

Amerika kent, sinds de jaren ’80, een enorm probleem met zogenaamde street gangs. Dit zijn groepen “jongeren”, tot de tanden toe gewapend, vechtend om terrein om drugs te verkopen aan diezelfde arme black afro African Americans. Amerika kent een achterlijk strafrecht systeem met hele zware straffen. Amerika sluit graag mensen uit de verkeerde postcodes op, voor de kleinste dingen. Als gevolg heeft Amerika op dit moment 1 van de allergrootste prison populations in the world. Zo’n 2.2 miljoen mensen zitten achter tralies. Als je (ooit) vrij komt, mag je veelal niet meer stemmen en een normale baan kun je vergeten. Het overgrote deel van de Amerikaanse gevangenis populatie bestaat uit gangsters. Mensen die – op wat voor manier dan ook – gelieerd zijn, betrokken zijn geraakt, bij die gangs, in die ghetto’s.

ALLE gangsters in de gevangenis … zijn dol op gangster rap.

Allemaal.

Ze luisteren naar gangster rap als ze drugs dealen, ze luisteren naar gangster rap als ze wapens kopen of verkopen, ze luisteren naar gangster rap als ze mensen kapot schieten, ze luisteren naar gangster rap als ze achter de tralies zitten.

Enige kritiek op die “cultuur” lijkt mij dan vrij normaal.

Maar dat mag dus niet.

Want dan ben je een racist.

Een uiterst gewelddadige, agressieve, vrouwonvriendelijke, homohatende “cultuur” die niets dan rijkdom, bezit en uitgeven verheerlijkt geniet als het ware een beschermde status.

Dit is een belangrijke culturele uiting van kansarme African Americans die hun lot en dat van hun vrienden en familie aan het bezingen zijn.

… Net zoals de slaven dat vroeger deden op de plantage.

… Net zoals blues zangers, hobo’s en gospels dat vroeger deden in het arme gesegregeerde Zuiden van de USA.

Deze “cultuur” is inmiddels overgewaaid naar de slums van Zuid- en Centraal America, Afrika, delen van Azie en maakt nu zelfs, hetzij kleinschalig, een leuke opmars in diverse grotere Europese steden.

Een aantal van onze rappers gaat gewapend de straat op, houden zich bezig met drugshandel, hebben een teringhekel aan homos’ en beuken graag vrouwen in elkaar.

Enige kritiek op of reflectie over deze “cultuur’ is ten strengste verboten.

Want dan ben je een racist.

Zwarte Nederlander: Het Ligt Echt Aan Jou! #002

Loverboy Praktijken En Je Ex Afranselen Is “Streven Naar Perfectie” (Feminisme Met Anouk)

Share