Aaaauw!!!! Mijn Fokking Bekken Doet Zeer!

, , Comments Off on Aaaauw!!!! Mijn Fokking Bekken Doet Zeer!

De gewichten kwamen gisteren begin van de middag binnen. De kleine jongedame rukte de verpakkingen open. Daarna wilden we natuurlijk meteen met onze nieuwe spullen “spelen”.

Muscular System

De weerstandsbanden zijn errug leuk. Er zit een boekje met allerlei hele simpele oefeningen bij. Zo kun je bijvoorbeeld je beide handen (polsen) door een zo’n band steken en dan je armen steeds wijd doen. Dat is een hele stevige workout. Je schouders en biceps en borstspieren gaan echt goed branden. Je kunt ook beide benen door zo’n band doen, net boven je knie. Als je dan meer gehurkt en gezakt gewoon heen en weer door je hamer loopt krijg je een geweldige workout. Je heupen, je buikspieren, je kuiten en je dijbenen gaan echt goed branden. Ik vind deze dingen echt een dikke aanrader. Er zijn in totaal 3 banden, allemaal verschillende weerstand. De allerzwaarste is – voor mij in dit stadium – eigenlijk overbodig; die is domweg te zwaar.

De manchet-gewichten zijn erg heftig. Ik heb er twee. Je kunt je om je pols of enkel bevestigen. Ik ben gisteren op de kleine tafel gaan zitten, gewicht om een enkel en dan 50x je been optillen, strekken en weer neerzetten. Daarna gewicht om je andere enkel. Dat heb ik 2x gedaan, dus 100 in totaal per been. Het was heel pittig. Je kunt ook beide enkels van een gewicht voorzien en dan afwisselen en steeds 1 been optillen, strekken, terug en dan je andere been. Dat is nog veel zwaarder. Om je polsen is makkelijker. Je beweegt je armen op en neer, of heen en weer, met die gewichten om. Je kunt ook door je hurken gaan met je armen gestrekt met die gewichten om.

Ik heb zo’n 30-40 minuten gewoon wat random oefeningen gedaan, zeg van na de lunch 13:00-14:00 (ik heb een pauze ingelast). Ik was klam maar niet aan het zweten. Daarna heb ik na het avond eten terwijl ik een hele redelijke semi HD kopie van Star Wars: The Last Jedi aan het casten was naar de grote televisie, nog eens wat random oefeningen gedaan. Dat ging een stuk makkelijker en vlotter want ik had iets om naar te kijken. Ik ga vandaag – zometeen, na dat gezonde ontbijt – eens kijken wat het effect is van oefeningen doen met muziek.

Die kleine is oersterk.

Die deed 100 been oefeningen zonder enige moeite. Ik moest het in series van 50 doen.

En dat brengt ons bij de problemen.

Ik heb, benen strekkend, zittend op die tafel, met die zware gewichten om mijn enkel, natuurlijk allerlei “gekke” bewegingen gemaakt. Bewegingen die ik normaliter niet maak. Ik ben dat gaan doen zonder rekken, of strekken en ik ben dat natuurlijk meteen intensief gaan doen. Ik ben geen 25 meer, ik ben bijna 47. Ik zit veel op mijn reet. Ik heb net een vakantie achter de rug waar ik veel te veel lekkers heb genuttigd.

En dat merk je dan de dag daarna.

Ik heb pijn in mijn bekken en alles daaromheen.

Nod Yes Icon

Mijn heupen, daar waar mijn dijen eindigen en heupen beginnen, mijn onderrug, mijn zij en dan mijn bekken.

Het steekt en het brandt.

Het voelt als spierpijn.

Dat is een geweldig goed teken!

Dat betekent namelijk dat deze oefeningen echt “werken”.

Nogmaals: check eens online, met 3 tientjes heb je een paar manchet-gewichten en wat weerstandsbanden. Als je dagelijks 30-60 minuten een beetje wat oefeningen doet? Dan is dat meer dan genoeg om wat te verbranden, voldoende elastisch te blijven en wat spiermassa op te bouwen. Het is uiteraard eveneens goed voor de doorbloeding. Als je niet dagelijks wilt oefenen kun je het 2-3x in de week doen. Als slechts 1x per week wilt oefenen, bijvoorbeeld alleen in het weekend? Dan zou ik meer tijd uittrekken en echt anderhalf uur, drie sets van een half uur, oefenen.

Share